V posledných dňoch sa znova začali objavovaťpríspevky týkajúce sa prijímania deviatakov na gymnáziá a stredné školy.Do uvedenej diskusie chcem
tiež prispieť svojim názorom.Za viac ako štyri desaťročia mojej pedagogickej práce som zažil rôzne spôsoby prijímania žiakov na stredné školy a
gymnázia.Na základe získaných poznatkov mi vychádza,že najspravodlivejšou formou sú písomné skúšky realizované v jeden deň a jednú hodinu na
území Slovenska.
Výhody tejto formy:
1.rovnaké podmienky a texty pre všetkých uchádzačov
2.Vyhodnotenie výsledkov v ten istý deň
3.možnosť informovania rodičov o výsledkoch ich detí.
4.rýchle stanovenie poradia úspešnosti uchádzačov v ktorých sa použijú pomocné kritériá /olympiády,predmetové súťaže ,priemer známok zo ZŠ a iné
5.podľa výsledkov môže riaditeľ strednej školy vyhlásiť predbežný zoznam prijatých uchádzačov
6.Doručenie skúšobných textov sa môže realizovať ako pri testovaní žiakov 9.ročníka
7.na oprave testov sa môžu podieíať aj učitelia ZŠ pretože texty sú z učiva základnej školy
Prijímacie skúšky by sa mali konať v dvoch termínoch a to v polovici mája na gymnáziach s náročnejšími úlohami a koncom mája na ostatných
stredných školách.Prijímačiek na SOŠ by sa mohli zúčastniť aj žiaci,ktorí neuspeli na gymnáziach.Takýmto postupom by sme mohli začať budovať
tzv.elitné gymnázia o ktorých s obľubou hovoril súčasný minister školstva.
Táto forma prijímacieho pokračovania by veľmi pomohla učiteľom základných škôl.Ak by to platilo tak by sa rodičia a ich deti museli oveľa viac
venovať štúdiu a užšej spolupráci s učiteľmi,pretože časy kedy bolo možné tzv.kúpiť pre dieťa školu budú v nenávratne.
V podstate je to myšlienka dobrá. ...
Co keby ti co maju posledne 3 roky ...
Moja odpoveď na otázku v nadpise ...
Tak táto veta je číra naivita nehodná... ...
Celá debata | RSS tejto debaty